KRO Magazine - webguidance.nl
Telefoon 06 41 38 74 86 of Email yolanda@webguidance.nl

KRO Magazine

KRO Magazine

Projectbeschrijving

De vraag was om een fris nieuw ontwerp (inhoudelijk en qua design) te ontwikkelen voor de website van het KRO magazine dat beter aansluit bij het magazine. Daarnaast moest er een manier bedacht worden waarop er meer relatie en synergie tussen beide media kan plaats vinden.
Doelgroep van het KRO magazine zijn vrouwen tussen de 50 en 65 jaar.

Technische realisatie is in handen van AngryBytes m.b.v. ABC Manager, het systeem waar de KRO al haar websites in uitvoert.

Voor de inhoudelijke verbetering is een een aantal specifieke elementen naar voren gehaald die voor een terugkerend bezoek zorgen:

– vervolg beschrijving –

  • Wat zijn de TV tips voor vandaag, morgen en overmorgen?
    Deze worden elke dag automatisch ververst.
  • Waar kijken de KRO presentatoren zelf naar?
    De presentatoren bepalen mede het gezicht van de KRO, deze herkenbaarheid is nu naar voren gehaald.
  • Columns
  • TV Tips

Verder wordt de mogelijkheid geboden voor een sneak preview van het blad.

Op de site wordt een beperkte hoeveelheid informatie aangeboden, in het magazine valt het volledige aanbod te bekijken. Doel is dan ook dat mensen aangezet worden om lid te worden.

Om voor een nog meer visuele aansluiting te zorgen wordt elke week de kleurstelling van de site aangepast naar die van de hoofdkleur van het blad.

Bij het bepalen van de inhoud en de interface is goed rekening gehouden met de wat oudere doelgroep.

Meer weten en kennismaken?

Contact

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!